Ηθικό Δίλημμα #51: Το πρόβλημα του γιατρού

27-04-2015
 
Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to Delicious

Είσαι γιατρός και δουλεύεις σε μια ιδιωτική κλινική. Πολιτική αυτής της κλινικής είναι να εξυπηρετεί μόνο όσους έχουν ιδιωτική ασφάλιση και συγκεκριμένα μόνο με την εταιρεία «Health4Sure». Στο παρελθόν, αρκετές φορές έχετε αρνηθεί να εξυπηρετήσετε κάποιον ασθενή που είχε έρθει με κάποιο διάστρεμμα ή κάτι τέτοιο. Γενικά πάντως, είναι γνωστό το ποιους δέχεστε οπότε δεν τίθεται κάποιο θέμα. Όταν δε, σε μία παλαιότερη περίπτωση, κάποιος συνάδελφός σου παρήχε αγωγή σε ασθενή άλλου ασφαλιστικού φορέα, η κλινική είχε δεχτεί μήνυση από ανταγωνιστή και είχε πληρώσει πρόστιμο. Και μάλιστα, εκείνος ο συνάδελφος είχε απολυθεί.

Εκεί λοιπόν που κάνεις βόλτες στους διαδρόμους (έχεις βάρδια), περνώντας μπροστά από την είσοδο, γίνεσαι μάρτυρας τροχαίου ατυχήματος, ακριβώς έξω από την κλινική. Λίγα λεπτά μετά, μια γυναίκα μπαίνει έντρομη μέσα και σου ζητάει να τη βοηθήσετε γιατί ο σύζυγός της είναι στο έδαφος αιμόφυρτος. Την ρωτάς τι ασφάλιση έχει και σου απαντάει «HealthAnytime». Της εξηγείς απολογούμενος ότι δεν μπορείτε να τον δεχτείτε, αλλά μπορείς να καλέσεις σε μία κοντινή κλινική. Σου λέει ότι φοβάται ότι δεν υπάρχει χρόνος. Η αλήθεια είναι ότι όπως τον βλέπεις κι εσύ, από την εμπειρία σου, κρίνεις ότι έχει ελάχιστες πιθανότητες επιβίωσης αν όλα γίνουν νόμιμα. Αν όμως τον βάλετε τώρα στο χειρουργείο, πιστεύεις ότι θα μπορούσατε να προλάβετε κάποιες επιπλοκές.