Ηθικό Δίλημμα #18: Πώς θα βαθμολογήσεις τη μαθήτριά σου;

01-01-2015
 
Submit to FacebookSubmit to TwitterSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to Delicious

Είσαι καθηγητής/καθηγήτρια Ιστορίας δευτέρας λυκείου σε ένα σχολείο. Τις τελευταίες εβδομάδες, η καλύτερη μαθήτρια της τάξης, η Κατερίνα, βρίσκεται στο σπίτι της άρρωστη με πνευμονία, με αποτέλεσμα να έχει χάσει αρκετά μαθήματα. Όταν επιτέλους επιστρέφει, χαίρεσαι πολύ. Πάντοτε ήταν μελετηρή, διαβασμένη κι ευγενική με όλους.

Πριν λίγες μέρες είχες αναθέσει στα παιδιά μια εργασία που απαιτούσε χρόνο κι έρευνα. Τώρα που η Κατερίνα γύρισε, την ενημερώνεις σχετικά και της δίνεις διορία δύο εβδομάδες παραπάνω από τους υπόλοιπους μαθητές για να ολοκληρώσει το πρότζεκτ, κρίνοντας ότι αποτελεί ένα λογικό διάστημα για να προλάβει να αναπληρώσει τα κενά της.

Αφού σου παραδίδει τελικά την εργασία και έρχεται η ώρα να τη βαθμολογήσεις διαπιστώνεις σαφέστατες περιπτώσεις λογοκλοπής, με πάρα πολλά κομμάτια του γραπτού της να είναι λέξη προς λέξη αντιγραφές από τη Wikipedia και sites ιστορικού περιεχομένου. Σημειώνεται ότι βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν το τέλος της σχολικής περιόδου και ότι η εργασία έχει μεγάλη βαρύτητα ως προς τον τελικό βαθμό του μαθήματος.